Jest przeznaczony zwłaszcza dla ośrodków
narciarskich, które dysponują długimi i stromymi stokami
narciarskimi o wysokiej przepuszczalności. Odległość
transportowa wyciągu jest do 600 m, zalecana zdolność
transportowa 1200 osób/godz. Wyciąg jest samoobsługowy.
Stacja napędowa jest standardowo dostarczana jako
naciągająca do umieszczenia u spodu (może być i odwrotnie).
Walec hydrauliczny naciągania jest umieszczony ponad ruchomym
nośnikiem. Zespół systemu naciągającego znajduje się we
wnętrzu słupa nośnego za obudową. Napęd tworzy zwarta frontowa
elektryczna skrzynka przekładniowa z przeciwzwrotnym
urządzeniem wałkowym. Koło napędowe z wykładziną gumową jest
umieszczone bezpośrednio na wyjściowym wale skrzynki
przekładniowej.
Stacja
zwrotna składa się ze samodzielnego słupa nośnego oraz
z koła zwrotnego z pasowaniem. Dostęp do krążków linowych oraz
do koła zwrotnego jest zapewniony za pomocą drabiny dostępowej
i platform montażowych z balustradą. Stację można dostarczyć
jako początkową (umieszczoną u spodu) lub końcową (umieszczoną
u góry).
Podpory
linowe są typu skośnego T i są wyposażone w drabiny
dostępowe, platformy oraz w nadbudowy do celów
montażowych.
Stacja napędzająca, stacja zwrotna i
podpory linowe są umocowane do samodzielnych bloków mocujących
za pomocą śrub mocujących, które wchodzą wraz z ramami
zbrojeniowymi i samym zbrojeniem w skład dostawy.
Krążek linowy wykonany jest z aluminium z bocznicami
stalowymi i z nawleczonym bandażem gumowym, który jest
ściśnięty i zabezpieczony za pomocą wkładki klinowej.
Pasowanie toczne krążków jest dosmarowywane, przy czym łożyska
są kryte za pomocą specjalnego uszczelnienia.
Zespoły
krążków są wyposażone we chwytniki liny z urządzeniem
zabezpieczającym, które w razie wykolejenia liny wyłącza
wyciąg. Standardową częścią składową dostaw jest system
lokalizacji miejsca wypadnięcia liny oraz sterownik zdalny
wyciągu, w miejscu obsługi przy stacji napędzającej, który
umożliwia oprócz klasycznych funkcji także bezpośrednią
regulację prędkości według potrzeby. . |
- odległość transportowa wyciągu |
300 do 600 m |
- przekrój koła napędowego (z wykładziną gumową) |
2,5 m |
- przekrój koła zwrotnego (z wykładziną gumową) |
2,5 m |
- rozstaw lin na trasie |
2,5 m |
- przekrój krążków linowych |
200 mm |
- naciąganie |
hydrauliczne, samoczynne |
- unośniki hydrauliczne dwumiejscowe |
system TURBO |
- typoszereg wydajnościowy napędów (AS silnik z
przetwornicą częstotliwości) |
22 do 45 kW |
- prędkość transportowa (płynne sterowanie) |
2,5 do 3,2 m/s |
- lina transportowa ocynkowana |
A 16 mm |
- zdolność transportowa
|
1200 osób/godz. |
(maks. 1400 osób/godz.) |
- wykończenie powierzchni stalowych części
wyciągu |
ocynkowanie |
-----------------------------------------------------------------------------------------
Na wyciągi narciarskie typu
DOUBLE posiadamy
certyfikat
inspekcyjny wystawiony przez ITI Praha.
-----------------------------------------------------------------------------------------
|